loading...
بهترین سایت تفریحی
اشتراک ایمیلی

جهت دریافت مطالب روزانه ایمیل خود را وارد کنید

آراد بازدید : 503 چهارشنبه 12 آذر 1393 نظرات (0)

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید


آیا می خواهید بدانید چه کسانی شما را از لیست فیسبوکشان حذف کرده اند ؟!

شاید برای شما ضروری باشد که بدانید کدام یک از دوستانتان شما را از لیست دوستانش حذف کرده است و به اصطلاح شما را Unfriend کرده است.اما چاره کار چیست ؟! چاره کار استفاده از یک پلاگین ( افزونه ) رایگان است ! افزونه Unfriend Notify افزونه ای رایگان برای مرورگرهای محبوب موزیلا فایر فاکس و گوگل کروم است که شما را در صورتی که از لیستِ دوستانِ ؛ اقوام ؛ آشنایان و دوستانتان حذف شدید شما را مطلع می سازد.

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

بدون شک باید اذعان کنم که اگر افزونه Unfriend Notify نبود ؛ شما باید وقت گران بهای خود را صرف می کردید تا به یافتن این که کدام یک از دوستانتان شما را از لیست دوستانش حذف کرده است بپردازید و لیست دوستان آن ها را مدام زیر و رو کنید و به طبع هم کاری حوصله سر بر می باشد و هم کاری زمان بر !

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

پس از این که افزونه Unfriend Notify را با موفقیت نصب نمودید ؛ در قسمت فوقانی لیست دوستانتان ؛ لینکی تحت عنوان نام ” Lost Friends ” مشاهده خواهید کرد.در کنار لینک Lost Friends شما عدد هایی را خواهید دید.آن عدد ها شمارنده و در حقیقت تعداد افرادی هستند که شما را Unfriend کرده اند ! حتی اگر زمانی که در محیط مرورگرهای موزیلا فایر فاکس و گوگل کروم در حال وب گردی در وب سایت های دیگری به غیر از فیسبوک هستید ؛ افزونه Unfriend Notify هرگونه تغییر و تحول در لیست دوستان را به شما سریعا گوشزد می کند و شما را از این حیث بی خبر نمی گذارد.

در پایان باید اضافه کنم که این افزونه رایگان است و نصب پیچیده ای ندارد و تنظیمات خاصی را نیز به همراه ندارد ؛ کافیست پس از دریافت و نصب ؛ از افزونه Unfriend Notify لذت ببرید.

-----------------------------------------------------------

 

تبدیل Mail به یک مسنجر حرفه ای

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

حتما تا حالا از Mail ویندوز ۸ استفاده کردید.اگه این طور باشه میدونید که به صورت پیشفرض فقط میل های HOTMAIL رو قبول میکنه.و اگه بشه میل های مختلف و چند میل رو پشتیبانی کنه میشه یک برنامه ی مسنجر عالی.

 

برای تبدیل mail به messenger برای تمام ایمیل هایتان مراحل زیر را انجام دهید.

 

۱)وقتی وارد Mail شدید کلید ترکیبی WIN+I را بزنید.

۲)بعد از اون گزینه ی ACCOUNTS رو بزنید.

۳)گزینه ی ADD ACCOUNTS رو بزنید.

۴)بعد سرور ایمیل مورد نظر رو انتخاب کنید.

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

۵)بعد ایمیل و رمز رو وارد کنید.

تمام;حالا از برنامه به عنوان مسنجر استفاده کنید.

-----------------------------------------------------------

 

مشاهده رمز عبور تایپ‌شده در مرورگر فایرفاکس

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

همان‌طور که می‌دانید هنگامی که در سایت‌های اینترنتی مختلف در حال وارد کردن رمز عبور خود هستید، این رمز عبور نمایش داده نشده و به جای آن کاراکتر دایره یا ستاره نمایش داده می‌شود. اما ممکن است شما تمایل داشته باشید مشاهده کنید که آیا رمز عبور خود را صحیح وارد کرده‌اید یا خیر؛ مخصوصاً اگر از رمز عبوری پیچیده استفاده می‌کنید و در خصوص این که شخص دیگری صفحه نمایش و رمز عبور وارد شده را ببیند نگران نیستید.

این قابلیت در مرورگر Internet Explorer وجود دارد بدین شکل که با کلیک بر روی علامت چشم در کادر وارد کردن رمز عبور می‌توان کاراکترهای رمز را مشاهده کرد. اما اگر از کاربران مرورگر فایرفاکس هستید و تمایل دارید این قابلیت در این مرورگر نیز فعال باشد در این ترفند چگونگی این کار را برای شما بازگو می‌کنیم.

 

بدین منظور نیازمند افزونه‌ای به نام Show/hide passwords هستید.
برای دریافت این افزونه کافی است ابتدا به آدرس زیر مراجعه نمایید:

 

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/showhide-passwords/

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

افزونه فایرفاکس

سپس بر روی دکمه‌ی Add to Firefox کلیک نمایید.
پس از دانلود افزونه بر روی دکمه‌ی Install کلیک کنید تا افزونه نصب شود.
در نهایت با کلیک روی دکمه‌ی Restart Now مرورگر را یک‌بار از نو راه‌اندازی کنید تا تغییرات اعمال گردد.

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

افزونه فایرفاکس


اکنون خواهید دید که گزینه‌ی Show در زیر کادرهای رمز عبور وجود دارد که با کلیک کردن بر روی آن رمز عبور قابل مشاهده است.

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

افزونه فایرفاکس


همچنین پس از این‌ کار می‌توانید بر روی Hide کلیک کنید تا رمز عبور بار دیگر مخفی گردد.

 

ارسـال جدیـدتـرین مطالـب، اخبـار و سـوژه های داغ اینتـرنتی هر شـب به ایمیـل شما

[اینجـا کلیـک کنیـد و رایـگان عضـو شویـد]

 

تغییر ظاهر خسته کننده CMD ویندوز

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

حرفه ای های ویندوز، حتما با محیط خط فرمان یا Command Line ویندوز آشنا هستند. همان پنجره ای که با نوشتن دستور CMD در Run باز می شود. البته از طریق منوی استارت، سپس Programs ، سپس Accessories و گزینه Command Prompt نیز می توان به این محیط دسترسی داشت. از این محیط برای نوشتن و اجرای فرمان های ویندوز به صورت دستی استفاده می شود. مثلا برای اجرای فرمان Ping ، یا تنظیمات Cache و ...

 

صفحه کامند لاین ویندوز، همیشه به یک شکل بوده است. صفحه ای سیاه با نوشته های سفید. در این ترفند قصد داریم تا روش تغییر ظاهر این محیط را به شما آموزش دهیم.

 

روش تغییر ظاهری پنجره Command Prompt ویندوز :


1- از منوی Start گزینه Run را انتخاب کنید. دستور CMD را در آن تایپ کرده و Enter کنید.

2- بر روی نوار آبی رنگ بالای پنجره کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید.

3- به زبانه Colors بروید.

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

4- برای تغییر رنگ زمینه، در حالی که Screen Background در حالت انتخاب است، رنگ مورد علاقه‌‌تان را از مربع‌‌های وسط صفحه انتخاب کنید.

5- جهت تغییر رنگ متن، Screen Text را انتخاب کرده و رنگ مورد نظر را انتخاب کنید.

همچنین در زبانه های Font و Layout می توانید اندازه و فونت متن ها، و همچنین سایز صفحه را تعیین کنید.

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

-----------------------------------------------------------

 

گرفتن گزارش سلامت سیستم در ویندوز 7

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

همان‌طور که می‌دانید نرم‌افزارهای مختلفی برای تست سلامت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سیستم وجود دارند. اما بسیاری از کاربران از این موضوع بی‌‌اطلاع‌اند که در ویندوز 7 ابزاری برای گرفتن گزارش از سلامت سیستم وجود دارد که به وسیله‌ی آن وضعیت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سیستم و ویندوز اسکن شده و نتیجه در قالب یک گزارش‌گیری کامل همراه با ذکر جزئیات و مشکلات موجود نمایش داده می‌شود. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.

بدین منظور:


ابتدا بر روی دکمه‌ی Start کلیک کنید.
سپس عبارت زیر را در قسمت جستجو وارد کرده و Enter بزنید:

perfmon /report

خواهید دید که پنجره‌ی Resource And Performance Monitor باز شده و اسکن سیستم آغاز می‌شود. عملیات گزارش‌گیری حدود 1 دقیقه طول می‌کشد.
سپس گزارش‌ سلامت سیستم آماده شده و به صورت تفصیلی نمایش داده می‌شود.

در صورتی که بر روی ویندوز خود آنتی‌ویروس نصب کرده‌اید،‌ اما در گزارش‌گیری درج شده است که آنتی‌ویروس نصب نیست، این موضوع به باگی که در ویندوز 7 وجود دارد مرتبط است. شرکت مایکروسافت برای حل این مشکل به‌روزرسانی ارائه کرده است که می‌توانید آن را دریافت کرده و نصب کنید:

http://support.microsoft.com/kb/2482947

-----------------------------------------------------------

 

گرفتن عکس از صفحه دسکتاپ در ویندوز7 و 8

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

گرفتن عکس از صفحه نمایش در ویندوز 7:

sniping tools نام نرم افزاری در ویندوز 7 است که توانایی عکس گرفتن از صفحه مانیتور را دارد.برای دسترسی به این نرم افزار کافی است کلمه snip را در جستجوی منوی استارت تایپ کنید

با باز شدن این برنامه به راحتی میتوانید از قسمت مورد نظر عکس گرفت.

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

گرفتن عکس از صفحه نمایش در ویندوز 8 :


همانطور که اشاره کردیم گرفتن عکس از صفحه نمایش در ویندوز 8 هم آسان و هم سریعتر شده است و براحتی با فشردن ترکیب دو کلید Win Key + X از روی کیبورد ویندوز بطور خودکار از محیط صفحه نمایش عکس گرفته و تصویر گرفته شده را در کتابخانه تصاویر یا همان Pictures Library ذخیره می نماید!

همچنین با فشردن ترکیب کلیدهای Win Key + Print Screen Key از روی کیبورد خواهید توانست تا بجای گرفتن عکس از کل محیط صفحه نمایش و سپس جدا کردن پنجره موردنظر از سایر محیط ، تنها از پنجره فعال یا همان پنجره ای که در جلوی سایر پنجره ها قرار دارد ، عکس بگیرید .

آدرس ذخیره شدن تصویر گرفته شده در ویندوز 8 : Pictures Library > My Pictures

نکات:

1. Win Key همان کلید دارای لوگوی ویندوز بر روی کیبورد می باشد!

2. Print Screen Key در کیبوردهای گوناگون با توجه به برند کیبورد به صورت های Prnt Scrn و یا Prt Sc نمایش داده میشود و این کلید در نزدیکی کلیدهای Delete و Pause بر روی کیبورد قرار دارد ...

-----------------------------------------------------------

 

حذف ویروس های مخفی با تنظیم ویندوز !

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

ویروس های جدید امروزه از هوش بالایی برخوردار هستند و مهم ترین ویژگی آنها این است که به محض ورورد به سیستم قربانی خود را به روشی جالب از دید او و آنتی ویروس او مخفی نگه می دارند به طوری که حتی با آنتی ویروس های قوی مانند Nod32 و Kaspersky نیز قابل رویت و حذف نیستند! همچنین با تعویض ویندوز نیز دردی دوا نمی شود و ویروس ها همچنان به کار خود ادامه می دهند! دلیل این مشکل این است که آنتی ویروس ها اجازه دسترسی به فایل های حفاظت شده سیستمی را ندارند و هنگام جستجو به راحتی از کنار ویروس هایی با مشخصات فایل سیستمی عبور می کنند!

این ویروس ها نیز بسیار هوشمندانه برنامه ریزی شده اند به طوری که خود را به صورت فایل های حفاظت شده سیستم عامل در می آورند و بدین صورت خود را مخفی می کنند تا از چنگ آنتی ویروس ها در امان باشند. اما در این جا ما با روشی بسیار ساده این اجازه را به آنتی ویروس ها می دهیم که به فایل های سیستمی نیز دسترسی یابند و آنها را نیز اسکن کند و ویروس های پنهان را کشف و پاک نماید! بنابراین اگر تا به حال سیستم شما حتی یک بار هم ویروسی شده است حتما این مقاله را بخوانید تا از عدم وجود ویروس های مخفی در سیستم خود مطمین شوید!

در این مقاله ما با فعال کردن قابلیت نمایش فایل های حفاظت شده سیستم عامل این اجازه را به آنتی ویروس ها می دهیم که به فایل های سیستمی نیز دسترسی یابد و آنها را نیز اسکن کند و ویروس های پنهان را کشف و پاک نماید.

 

برای این کار:

 

1- به My computer بروید و در Toolbar گزینه Tools را انتخاب کنید.

2- در منوی Tools گزینه Folder Option را انتخاب نمایید.

3- سپس به سر برگ Veiw بروید.

4- در بخش Hidden files and folders تنظیمات زیر را اعمال کنید:

 

الف- گزینه Show hidden files and folders را انتخاب کنید زیرا اکثر ویروس ها Hidden هستند.

ب- تیک گزینه Hide extensions for known file types را برای نمایش پسوند فایل ها بردارید (پسوند ویروس ها اکثرا exe می باشد)

ج- تیک گزینه Hide protected operating system files (Recommended) را برای نمایش فایل های حفاظت شده سیستمی بردارید و با اخطاری که می دهد موافقت کنید.

5- سپس Ok را بزنید و از Toolbarخارج شوید.

6- کار تمام است! حالا با خیال راحت با یک آنتی ویروس آپدیت شده ( ترجیحا Nod32 یا Kaspersky ) کل هارد دیسک ، فلش و حافظه های جانبی خود را اسکن کنید تا سیستم خود را از شر این ویروس های مخفی و هوشمند به طور کامل پاک کنید!

ضمنا پس از پایان اسکن و یافتن و پاک کردن ویروس ها دوباره تنظیمات قبلی را به حالت اول برگردانید.

 

 

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 462
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 50
  • آی پی امروز : 99
  • آی پی دیروز : 30
  • بازدید امروز : 174
  • باردید دیروز : 57
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 539
  • بازدید ماه : 429
  • بازدید سال : 5,053
  • بازدید کلی : 588,013